fbpx

בתחום ההשקעות אין חוקים – 3 דוגמאות שממחישות אמת אחת פשוטה

אמרו לכם שבועת הנדל"ן רחוקה מלהתפוצץ, שהשקעה בחו"ל מובילה לאחוזי רווח גבוהים מאוד, שמדובר בהשקעה מתונה – מתונה מדי, שרק בבנק ניתן להשקיע את הכסף ובאמת להיות רגועים וכדומה. אז מהי האמת? מעוניינים להשקיע בנדל"ן ולהצטרף למעגל האנשים שנהנים מהכנסה פאסיבית נאה אך לא רוצים לעשות מהלך שגוי? קוראים בכול מקום מידע שונה על השקעות נדל"ן וכבר לא יודעים למה להאמין?

אספנו מספר דוגמאות שיוכיחו לכם כי בכל פעם מחדש נדרש לבצע בדיקה נקודתית, מבלי להתבלבל ממה שאומרים "אנשים שמבינים".

3 קביעות מוטעות

1. מתמקדים בשוליים מתרחקים מהמרכז

אומרים לכם לחפש את האזורים שבהם מורגשת התעוררות מבחינת ביקוש. אזורים שיחסית נמצאים בשוליים, אך שתוכנית כזו או אחרת אמורה להקפיץ בהם את רמת הביקוש? ובכן נכון שיש לא מעט המלצות להשקיע בקריית שמונה, טבריה, עפולה, קריית אתא וכדומה. עם זאת, לא מעט עסקאות מסוג זה התגלו כרחוקות ממניבות. במקביל, דווקא השקעה במרכז הארץ התגלתה כמכרה זהב. מדוע? כי אלו אזורים שמראש נועדו למשוך אוכלוסייה בעלת יכולת, ועל כן גם אם המחיר הראשוני נחשב גבוה, עדיין ניתן ליהנות מעליית ערך, משכירות גבוהה וכדומה.

# על כן, כל השקעה נדל"נית יש לבחון לעומק, מבלי שכותרות מפוצצות יגרמו לחשוב כך או אחרת.

2. כיום קשה למצוא הזדמנויות כלכליות

ידוע שמחירי הנדל"ן גבוהים ועל כן רבים לא ממליצים להשקיע. מבחינת רבים השקעות נדל"ן הנו תחום ששמור רק לאנשים מאוד אמידים. עם זאת, מדובר בקביעה כללית ולא מדויקת. אולי יש בה אמת, אך היא אינה נוגעת לכל סוג של השקעה בקרקעות ונכס.

# מכאן, תמיד יש לראות את כל התמונה. כך למשל לצד מגמת עליית המחירים, ניתן למצוא בימים אלה הטבות בתחום המיסים – מס הרכישה חזר למדד של 5%. כמו כן, ניתן למצוא הטבות באגף המשכנתאות, ריבית נמוכה ומגוון הזדמנויות שהקורונה ייצרה, כך שנכון להיום בהחלט מדובר בחלון הזדמנויות שכדאי לנצל.

3. אם להשקיע בנדל"ן אז בנדל"ן שאינו כחול לבן

השוואה בין השקעה בקרקע או נכס כחול לבן מול השקעה מעבר לים. נושא זה תמיד העלה לא מעט שאלות. עם זאת, בהחלט ישנה מגמה ברורה הקובעת שהשקעות נדל"ניות בחו"ל מובילות לרווח גבוהה יותר מזו בארץ. האם זה בהכרח נכון? ובכן, מאוד תלוי על איזו השקעה מדברים. לא חסרות דוגמאות למגוון השקעות נדל"ן מקומיות המובילות לרווח הרבה יותר גבוהה. כמו כן, השקעה כחול לבן מחזיקה בשלל יתרונות ייחודיים. למשל, השקעה מקומית מקלה את התקשורת, אינה מרגישה כמו לרכוש חתול בשק (ניתן בקלות להגיע לראות ולבדוק את הנכס) ואף אין להתעלם מהעובדה שמחירי הנדל"ן בארץ במגמת עלייה מתמדת ושהשוק עצמו נחשב יציב.

# אל תמהרו להכריע לפני שתתחשבו בסך הפרמטרים שמשלימים את התמונה.

מהי השורה התחתונה?

אנחנו מבקשים לומר אמת אחת פשוטה – תחום השקעות נדל"ן עשוי להיות הדבר הטוב ביותר שעשיתם לטובת המשפחה שלכם. עם זאת, אנשים אוהבים לצאת בהצהרות ולזרוק חצאי אמיתות לאוויר, אך כמו שתחום ההשקעות מלמד אותנו, על מנת לסגור עסקה מוצלחת אין להאמין לאף אחד. תמיד יש לבדוק את העובדות בעצמכם ולהקיף את עצמכם באנשי מקצוע מנוסים ואמינים. מכאן שגם כיום השקעות בארץ ואף השקעות במרכז הארץ עשויות להתגלות כמכרה זהב. אם רק מוצאים הזדמנות מעניינת יש להעלות הילוך, לצד בחינה מקיפה של סך ההיבטים המשלימים. בהצלחה!

מאמרים נוספים

השאירו פרטים:

אתר זה משתמש בעוגיות

דילוג לתוכן